2 months in the states - Reisverslag uit Derwood, Verenigde Staten van Suus Wit - WaarBenJij.nu 2 months in the states - Reisverslag uit Derwood, Verenigde Staten van Suus Wit - WaarBenJij.nu

2 months in the states

Blijf op de hoogte en volg Suus

10 September 2017 | Verenigde Staten, Derwood

2 van de 13 maanden zitten er alweer op. Deze 2 maanden zijn voorbij gevlogen. Ik kijk terug op een leuke start, een familie waar ik het heel goed getroffen heb, de leuke tripjes die al gemaakt zijn en de buurt en de natuur waar ik verliefd op ben geworden.

Afgelopen week was een wisselende week. Mijn laatste blog eindigde bij de treinreis van de weekendtrip naar huis. Na het schrijven van de blog besloot ik heel snel (zo wisselend als ik ben) om toch 2 haltes eerder uit te stappen en dan een bus te nemen wat mij ongeveer 45 minuten zou schelen. Snel afscheid genomen van de meiden en de bus naar het station gepakt. Hier zou ik een uber naar huis pakken maar mijn hostparents stuurde mij een berichtje dat ze mij wel op konden halen. Als ik tenminste mee wilde om een ijsje te halen, iedereen die mij een beetje kent weet natuurlijk dat ik hier geen nee tegen zeg. Het weekend dus gezellig afgesloten.

Dinsdagochtend was het dan eindelijk de grote dag voor mijn oudste hostkid. Zijn eerste dag naar kindergarten (groep 1). Vol spanning begon hij aan zijn week. Hij heeft het gelukkig heel erg leuk gehad op school.
Wat deze week wat wisselend maakte is dat ik dinsdagochtend wakker werd met mijn hele huid vol bultjes/uitslag. Het eerste waar we aan dachten was dat het misschien wel bedbuds konden zijn aangezien ik in 2 verschillende hotels heb geslapen het weekend ervoor. In de loop van de dag begon ik mij steeds beroerder te voelen, de bultjes werden meer, ik kreeg wat moeite met mijn ademhaling (Dit koppelde ik aan de astma). Uiteindelijk besloten mijn hp en ik toch maar dat het verstandig was om even een dokter ernaar te laten kijken. Totale cultural exchange toch?!

Laten we het erop houden dat de dokters hier inderdaad erg anders zijn. Na een onderzoekje van hoog uit 10 minuten en 110 dollar minder stelde de dokter een allergische reactie vast (heel blij dat het geen bedbugs zijn). Omdat deze verspreid zit over mijn hele lijf werd het middel om het te bestrijden prednison, jippie…. Helaas hiervan dus de hele week al vrij beroerd. Mijn hostfamily vangt mij wel heel erg lief op, vraagt wat ik nodig heb en ik kreeg zelf een extra middagje vrij om goed uit te rusten. Dit weekend doe ik dat ook, veel rusten. De plannen afgezegd en maar een serieweekendje ingelast. Na dit 2 maanden niet gedaan te hebben (ja ik, serieverslaafde Suus die al bijna 2 maanden geen serie gekeken heeft haha) is dit wel weer erg lekker.

Volgende week word een leuke maar drukke week, dus ik moet weer helemaal fit zijn. De middelste gaat weer starten met pre-school en vrijdagmiddag ga ik op mijn volgende weekendtripje naar New York!

Dit was het dan voor deze keer. Bedankt voor het lezen. Mocht je iets hebben waar je graag meer over wilt weten? Vertel het mij en misschien schrijf ik er wel een blog over! Zou je graag een email willen krijgen van mijn nieuwste blog? Meld je dan aan voor de mailingslijst.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus

Hoi allemaal, Ik ben Suus de Wit en ik ga op voor een jaar naar Amerika. Hier ga ik aan de slag als aupair van 3 jongens in de leeftijden van 5,3,1. Ik ga wonen op een half uurtje afstand van Washington DC. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van alle avonturen die ik ga beleven. groetjes, Suus

Actief sinds 29 Juni 2017
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 15816

Voorgaande reizen:

10 Juli 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: