5 months in the states - Reisverslag uit Derwood, Verenigde Staten van Suus Wit - WaarBenJij.nu 5 months in the states - Reisverslag uit Derwood, Verenigde Staten van Suus Wit - WaarBenJij.nu

5 months in the states

Blijf op de hoogte en volg Suus

10 December 2017 | Verenigde Staten, Derwood

Suus, hoe gaat het met je? Suus, wanneer komt je nieuwe blog? Ja het is weer tijd voor een update! Hierbij dus de update van maand 4 tot maand 5. Getypt vanuit een heerlijk bed in het (bijna) altijd zonnige Orlando. Bijna altijd ja..

Even terugkijken waar ik geindigd ben na de vorige blog...

Het Kalahari resort! Het weekend van 11 november ben ik hierheen geweest met 3 Nederlandse en een Oostenrijkse aupair. Dit park is het grootste indoor waterpark van Amerika! We hebben genoten van alle glijbanen, lekker eten, karaoke in de auto en gezelligheid.

Het weekend hierna was de Amish tour, deel van een van mijn classes. Deze tour was heel gaaf, voornamelijk om de levensstijl van de Amish te zien. Indrukwekkend hoe hun het geloof boven alles zetten en ook echt iedereen vergeven, zelfs in het verhaal waar er een schietpartij is geweest in een van de Amish scholen en hierbij meerdere meiden overleden zijn vergeven ze de schutter nog. Wel lijkt het een hele warme groep met mensen, iedereen staat voor elkaar klaar en helpt elkaar.

De week hierna eindigde de scholen van de kids de meeste dagen wat eerder, dit omdat het donderdag Thanksgiving was. My first Thanksgiving!! Een erg leuke dag die voornamelijk, ja daar komt hij weer, om eten draait. Gefascineerd heb ik het hele turkey proces bekeken. Ruim 24 uur van te voren werd er al druk gekookt en gebakken. Op de dag zelf kwam er veel familie over en hebben we veel gekletst, gegeten en het heel gezellig gehad.

De week hierna was een mindere week. Ik zal Suus niet zijn als ik niet op de ER terecht kwam in dit jaar.. Op de dinsdag ben ik samen met mijn jongste van de trap af gevallen. Om een lang verhaal zo kort mogelijk te maken, de kleine had gelukkig niks. Ik eindigde met een hersenschudding (Ja pap, ik heb ze toch wel) en een gekneusde rug.. De rest van de week heb ik dus in bed gespendeerd.

De hele week rust gehouden omdat ik de donderdag de week erna zou vertrekken naar Disney. De rust heeft grotendeels geholpen en ik voelde mij goed genoeg om met voldoende pijnstilling naar Disney te gaan.

Dan nu de klapper van deze blog! Disney en Universal studios.
Samen met 2 andere Nederlandse meiden zijn wij maar Orlando gevlogen. Vrijdag hebben we ons vermaakt in de Universal studios en the islands of adventure. Ik heb rondgelopen als Hermelien, mijn staf uitgezocht, butterbeer gedronken, gevlogen op mijn bezem en een chocolade kikker gekocht. Dit park was echt super super super!!

De dag hierna zijn wij plus nog een Nederlandse aupair die in Orlando woont naar het Magic Kingdom park geweest (Disney). Wederom een prachtig park. Genoten van de mooie shows, ritjes en jaja eten..

Het allerleukste was nog dat ik op vrijdag mijn zomerkleding weer uit de kast kon halen, het was namelijk 26 graden. Zaterdag was het helaas koud. “Freezing” volgens de vaste bewoners van Florida (10 graden). Terwijl het weer bij ons dus goed te doen was terwijl thuis de winterstorm Benji overkwam. Met vrij veel sneeuw! Vandaag gaan we dus van de palmbomen weer terugvliegen naar een winter wonderland.

Komende maand gebeurt er veel leuks. Het is kerst, oud en nieuw, ga ik op een 9 dagen durende vakantie touren door Texas en hier leven als een cowgirl, wat ook heeeeel heeel leuk is dat Celine een weekje naar Amerika komt en hierbij een weekendje mij komt opzoeken! Er komt dus weer een erg leuke periode aan.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Suus









  • 10 December 2017 - 19:05

    Papa:

    Tsja je lijkt toch meer op je vader dan je wilt nu blijkt dat je ook nog hersens hebt.
    Lieve schat ik toch van je hoor.
    Kus Papa

  • 22 December 2017 - 13:16

    Buurman Jos:

    Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven met allerlei gebeurtenissen, van leuk tot erg.... Maar het leukste en verrassendste was toch wel dat er een kerstkaart van jouw hand in onze brievenbus viel. Hartstikke bedankt, ook namens Hanny.
    Jij ook heel veel plezier de komende feestdagen en al het leuks wat je gaat doen!
    Fijen dagen en vast een goed 2018

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suus

Hoi allemaal, Ik ben Suus de Wit en ik ga op voor een jaar naar Amerika. Hier ga ik aan de slag als aupair van 3 jongens in de leeftijden van 5,3,1. Ik ga wonen op een half uurtje afstand van Washington DC. Via deze blog wil ik jullie graag op de hoogte houden van alle avonturen die ik ga beleven. groetjes, Suus

Actief sinds 29 Juni 2017
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 15774

Voorgaande reizen:

10 Juli 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: